Avainklubi tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden osallistua suomalaisten tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen. Vastaa kyselyihin, ideoi, vaikuta ja voita palkintoja!

Kirjaudu
Sinivalkoinen jalanjälki

Sinivalkoinen jalanjälki

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän kauppojen (K-citymarketit, K-supermarketit, K-marketit, K-extrat, Anttilat ja Kodin Ykköset) ja suomalaisten elintarvikevalmistajien ja käyttötavarateollisuuden yhteiskampanja suomalaisen työn puolesta. Kampanjassa on mukana 50 elintarvike- ja käyttötavarayritystä. Kampanja muistuttaa kuluttajia siitä, että heidän tekemillään kulutusvalinnoilla on merkitystä Suomen talouteen.

Kampanjan tavoitteet:

Kampanjan päätavoitteena on lisätä suomalaisten tuotteiden myyntiä, kertoa suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla sekä helpottaa kuluttajien mahdollisuuksia valita tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä.

Vuoden 2014 aikana K-ruokakaupoissa sekä Kodin Ykkösissä ja Anttila-tavarataloissa Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus ja kampanjailme auttavat tunnistamaan suomalaista työtä edistäviä tuotteita. Suomalaisen Työn Liiton hallinnoimien Avainlipun ja Design From Finland -merkkien lisäksi kampanjassa ovat mukana Hyvää Suomesta ja Sirkkalehti -merkit. Tutut merkit kertovat kaupoissa kotimaisuudesta, suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla.

Kymppi kuussa lisää luo 10 000 uutta työpaikkaa:

Suomalaisen Työn Liiton julkaisemat laskelmat osoittavat, että jos jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa. Laskelma perustuu Suomalaisen Työn Liiton teettämiin Suoman kansantalouden panos-tuotostaulukoita soveltaviin täsmätutkimuksiin. Tilastokeskuksella sekä Oulun yliopistolla työskennellyt emeritusprofessori Osmo Forssell on päivittänyt panos-tuotoslaskelmia vuodesta 1960 lähtien.

Yrityksen kyselyt

Yritykselle vinkatut ideat

Näytä lisää »